37002:2021 ma na celu dostarczenie wytycznych dotyczących wdrażania, zarządzania, oceny, utrzymywania i doskonalenia skutecznych systemów zarządzania sygnalizacją nieprawidłowości. Wytyczne mają zastosowanie do wszystkich organizacji, niezależnie od ich rodzaju, wielkości, charakteru działalności.
Wytyczne zawarte w normie mają na celu wspieranie i ochronę sygnalistów i innych zaangażowanych stron i zapewnić, że zgłoszenia naruszeń są rozpatrywane we właściwy i terminowy sposób.
Chociaż wdrożenie wymagań normy może się różnić w zależności od wielkości, charakteru, złożoności i kraju prowadzonej działalności, wytyczne mogą pomóc organizacji w udoskonaleniu jej istniejącej polityki i procedur dotyczących zgłaszania nieprawidłowości lub w przestrzeganiu obowiązujących przepisów dotyczących zgłaszania nieprawidłowości.
W przeciwieństwie do dyrektywy UE w sprawie ochrony sygnalistów (dyrektywa 2019/1937), która ma obowiązywać w państwach członkowskich UE od końca 2021 r., organizacje mogą przyjąć normę ISO 37002 jako niezależne wymagania lub wdrożyć i stosować ją wraz z normą ISO 37001.
Sąd rejonowy dla m.st. Warszawy ,XIII wydział gospodarczy krajowego rejestru sądowego
KRS 0000681322
NIP 9522163792
REGON 67470425
© 2018 All rights reserved